Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 21 december, 2009

…..hundra, tusen, tiotusentals andra människor hade bestämt träff på stan idag. Jag var där i ett ärende – och passade naturligtvis på att hitta ett antal till…. De sista julklapparna är nu fixade liksom en del julmat och lite julblommor. Jag höll mig lugn, vägrade dras in i den hysteriska stressen som lyste i ögonen hos många. I en kö blev jag lätt panikslagen. I blomsteraffären. Varmt, trångt. Hungrig, svettig…. Men jag tänkte på annat, började prata med damen före och vips var jag framme och fick betala. Men hu, så skönt det var att komma hem! Sätta på kaffet, plocka in alla varor – känna att nu…är julen välkommen bäst den vill. Nåväl – finns ju kvar att göra men jag behåller lugnet – för som min kloka bror har sagt – det som inte hinns är inte viktigt! Jag längtar nu. Till att alla mina kära samlas här, runt mig och min familj. Ljus och värme. Och små,små tomtegummor på besök:-)… Vars kläder jag behöver kolla.. vad tar en liten tomte på sig på självaste julafton..om den traditionella juldressen är för liten eller för stor – ingen lagom… Mammas röda tröja och brors gråa byxor kanske… Det blir nog bra!

SNu ska jga fortsätta denna kväll. Sova lite tidigare än igår – då klockan sprang i väg, den drunknade i julpapper, snören och små etiketter…. Ni – sköt om er och njut av ”innan jul” lika mycket som ”jul” – då blir den längre – njutningen!!

Read Full Post »