Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 2 april, 2009

 

                  Världen vaknar nu. Ur en dvala lång och mörk.

Det ljusnar nu.

 Ur mörkret gryr dagen.

Våra frusna själar blir åter varma, humana.

Leende. Vi möter leende. Vi ler. Vi tinar.

 Nu kommer orken, lusten. Lust. Ork. Ljus. Värme.

Glöd. Iver. Ork. Lust. Liv.

 

Livet återvänder nu. Med ljuset. De slår följe där borta i horisonten.

Livet och ljuset. Värmen kommer strax därefter. Tätt bakom.

 

Jag skymtar dem. Jag väntar dem. Jag välkomnar dem.

Livet, ljuset, värmen.

Välkommen vår.

/mimmi

Read Full Post »

Mitt NU kom i form av en stund i solen. Mitt NU kom i form av en kopp kaffe & ett korsord. Mitt NU  – trekvart i en helt underbar varm, strålande sol. Mitt NU. EN stunds avkoppling i solen. En stund då jag tillät mig njuta, inte tänka, inte känna – bara finnas. Vara Mimmi, NU, i solen.

Smaklökarna njöt av kaffets lätt beska värme, hjärnan fick variation från gnagande tankar och min hud värmdes, kändes. Fåglarnas sång.

Sinnenas NU, mitt NU. Jag – min kropp och min själ var ETT en stund – i mitt NU. 
                                                         Fri i NUET! 

 

Read Full Post »

…idag kom vemodet igen. Tankarna. Igår njöt jag av solstrålar i form av barn men solens värmande tänkte jregndroppeag ta idag. Men:

”Skjut inte upp till imorgon något du kan ha glädje av idag.”

Solen visar sig inte idag… Men den kommer nog.

 

Värre med tankarna idag – jag sköt även dem åt sidan igår. Får försöka ta till mig kloka ord:Framtiden oroar oss, det förflutna håller oss fast. Därför går vi miste om nuet.”

 

Tänk så många kloka män och kvinnor som sagt så mycket klokt. Undrar om de aldrig deppade, tvivlade…

 

 

Läste ord från en ängel idag. MYCKET vackra ord och såå beskrivande våren! JUST SÅ känns VÅREN!!

 

2189917921_04be68d362

”Våreufori:

Solen värmde ansiktet och kroppen, det luktade fuktigt upptorkande
gräs, det kändes plötsligt som man fick en jättestor kram av våren! Just
den känslan, just det ögonblicket – ett enormt välbefinnande, glädje. En
sån sekund man kan bära med sig länge, plocka fram och minnas.”

 

Read Full Post »