Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 13 april, 2009

250px-stepstones4956 Problemen hopar sig ibland. Men följer man sitt hjärta går allt lite lättare. Faktiskt. Nästan allt. Bara finnas, följa med. Ett steg i taget. Följa ödet. Allting löser sig. Ta ett steg i taget. Oroa sig enbart för det som finns nu. I stunden. Och följa sitt hjärta. Inte gå emot din egen vilja. Aldrig. Hitta balansen och gå framåt. Allt bakom ska enbart vara till stöd, lärdom – aldrig ånger. Lär dig av ditt förflutna men ångra ingenting. Förlåt om det går. Kasta bort det svarta och gå. Ta tag i dagen. NU och nu. Nu är viktigt. För stunden. Ingen idé att oroa sig för imorgon när imorgon kommer imorgon. Och då kanske solen skiner igen.

Read Full Post »

Genom ljummen luft

foto0361Min själ flög över vatten och genom ljummen luft. Kvällen i april.
Ljuv, doftande och varm.
En resa för alla sinnen. En resa för själen. Timeout… från grubblande, tärande tankar, från oro, värk och sorg. Balsam för själen.
Våren läker. Våren spirar. In i själen.
Mimmi 090413

Read Full Post »

….eller hur man kan uttrycka min påskhelg. Lugn och ro men ändå full fart. På något sätt. Ganska ont. Men får skylla mig själv lite. Orkade inte med ”kokosbollskänslan” och trala, la. Kokosboll= seg och skum i bollen… Som jag kan bli av Trala la – tabletterna. Idag blev det till ett måste igen. AJ. Långfredagen – härlig dag för själ och kropp. Lååång promenad. Njöt av naturen hela dagen och avslutade den med middag hos svärmor och svärfar. Gott. Trevligt. Lugn och ro. Nacken snäll. En andpaus. DEn var riktigt snäll. Tacksam för en dag , i det närmaste smärtfri. Minns inte när det var senast. Påskafton. Ont igen men överkomligt. Dagen flöt på. Fick lite,lite gjort. Trädgårdspyssel. På måttlig nivå. Orolig. Samlade styrka. Till vänner på kväll. Tvingades till ett möte jag velat undvika men jag höll mig stark. Visade ingen sårbarhet. Visade att jag är jag och jag duger. Duger gott och väl. Har vänner som verkligen är vänner. Inte som andra. Jag tillåter ingen att sparka på mig. Någonsin igen. Försökte ha trevligt, vara trevlig utan att vara det. Eller hur jag ska säga.Var trevlig mot dem som är vänliga. Var kort mot den som gjort mig så illa. Vägrade ge något till någon som stulit från mig. Som högg av en bit av mig. Lämnade ett stort svart hål kvar.  Jag  var inte otrevlig. Det nöjet ska ingen få – att sprida ut, snacka skit. Nix. Neutral. Masken på. Eller nästan. Visade tydligt mina känslor men utan tårar och ord. Var stark. Hade stöd. Tack.! Påskdag. Trött i kropp och lätt seg i knopp. Vin har den effekten ibland :-). Inne -& utepyssel. Underbart väder. Besök av pappa med sambo. De krattade upp alla våra löv. Middagsgäster. Satt ute till nästan 23 kvällen. Skönt!! 12 april..helt underbart. Infrarör och filtar värmde lite extra. Samt vin och gott sällskap. Dagen, en annandag, har varit seeeg. Jag fick aldrig upp tempot. Ville göra saker men det var som om någon lagt i handbromsen och jag lyckades inte få ur den. Ljuspunkt idag: promenad längs sjön i underbar vårvärme. Helt underbart! Här kan vi prata om balsam för själen. Jag hade kunnat gå i timtal. Plockade sippor. Vita. Vackrare än de finaste, dyraste orkidéer.foto0401
Men segheten kom tillbaka. Lätt deppig. Trött. Fast inte sömnig. Rastlös. Smått ångest. Alla har varit lediga nu. Imorgon återgår alla till skola och jobb. Utom jag …. som bara trampar kvar på samma ställe. Lätt ångest ikväll. Men inte där, nere vid sjön. Där flög min själ. Imorgon kommer kanske gnistan tillbaka. Upp och ner – min kropp, min värk, mitt sinne. Upp och ned. Fram och tillbaka. Gratis bergochdalbana…

Read Full Post »

Jag finns här! Det är bara det att påsken, solen, maten, godiset och blåkullefärderna kom och tog all min tid. Jag har inte tryckt på datorn en endaste gång under hela påskhelgen. Har inte hunnit. Och knappt velat. Solen – så underbar den har varit! Jag kommer att sammanfatta hela helgen ikväll. Då påsken har försvunnit in i minnestiden. Då solen börjat gå ner. Och då allt börjar vara normalt igen.

Kram – vi ses:-)

Read Full Post »