Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 15 april, 2009

Xllt xnnxt än oviktig

78168038_1Trots xtt min skrivmxskin är en xv gxmmxl modell fungerxr den fortfxrxnde mycket brx – förutom xtt en txngent är trxsig. Mxn skulle kunnx tro xtt om xllx xndrx txngenter fungerxr brx, så märks inte en endx trxsig txngent särskilt mycket. Men det verkxr som xtt en trxsig txngent räcker för xtt drx ner helx intrycket. Du kxnske säger till dig själv: ”Jxg är bxrx en endx människx. Ingen märker om jxg inte gör mitt xllrx bästx. Vxd jxg gör spelxr ingen roll. Jxg betyder inte så mycket. Men du gör stor skillnxd. För du är en dxl xv något större. Världen blir xldrig bättre om vi inte xllesxmmxns gör vårt bästx för xtt förbättrx den. Så nästx gång du tror xtt du inget betyder: minns den gxmlx skrivmxskinen. Du är xllt xnnxt än oviktig – du är fxntxstisk.

Read Full Post »

…än i morse. Bara lite tröttare och mer full av tankar. Nya tankar. Ändå inte. Vi kom inte fram till några världsomvälvande beslut idag, chefen och jag. Avvaktan och väntan. Åter igen. Men som sagt: Jag går långsamt men inte bakåt…. Det som blev sagt var positivt. Känns bra – inuti. Intuition.. abstract8__intuition3__op_800x533
Min dag idag: lite piggare morgon än vanligt (var ju tvungen…), presentinköp (svärmor), lunchinköp följt av intag av den samma i sällskap av underbara vänner. Möte med chef. Hem. Pannkakstillverkning. ( Är man en HELT värdelös mamma om man INTE KAN GÖRA PANNKAKOR? Jag misslyckas nästan alltid! Nuförtiden vet jag varför. Jag orkar inte vispa smeten tillräckligt. Eller – det är nog mest en undanflykt…en ursäkt. Jag har aldrig lyckats med denna enkla, vardagliga och helt självklara rätt. Varför?? Är man ens mamma om man misslyckas med pannkakor????) Föräldramöte. Nu = soffa, dator….knorr i magen. Tom i hjärnan. Behöver nog smälta, sammanfatta och summera dagens nytillkomna tankar. Men som vanligt sätter jag mitt hopp, min tro till själens unika förmåga att bearbeta i det tysta. Att svaren gror och blommar ut när det är dags för det. Med lite hjälp och påverkan förstås… Nåväl. Nu ”ska jag bara….” och sedan sova. Imorgon är jag utan dator, hela dagen och hela kvällen… tänka sig :-). Jag ska vara ”änglavakt”. Sköt om er!! Njut av våren!

Read Full Post »

lilja2Idag kl 13.00. Möte med chefen. Det blir nog bra. Jag letar styrka. Men jag vet inte var jag ska leta. Kanske kommer den när det behövs. Som på påskafton. Slog upp boken ”Det är aldrig kört” för att få några visdomsord. Det fick jag. Dessa + det videoinslag jag la in på bloggen igår ska jag ta till mig, lägga där inne bland gnagande tankar. Bland oro och sorg. Bland framtidstro och optimism. Jag ska lägga det där och ta fram orden när jag behöver dem. Jag behöver reda upp mina tankar nu egentligen, inte lägga till saker i den men…. Jag kan inte just nu. Jag måste ju vänta på vad jag ska tänka på… Liksom. Det beror så mycket på vad chefen säger – hur mina tankegångar ska fortsätta. Så jag väntar åter. Men som Abraham Lincoln sa:
”Jag går långsamt, men jag går aldrig tillbaka!”
Mitt år har varit långt men tillbaka ska jag inte gå! Framåt! Gärna tillbaka till smärtfriheten men inte till min själ då, min kropp då. Nu känner jag ju min kropp. Min själ. Ett år ”fick” jag. Att ta vara på kropp och själ. Har jag gjort det? Vet inte. Jag tror att det är väldigt mycket som har grott där inne och bara väntar på att få blomma ut! Jag kanske inte behöver ord från någon klok gubbe eller gumma. Kanske är jag klok nog själv? ”Mycket gror därinne i väntan på att blomma ut…” Nu ska jag ta tag i denna dag. 15 april – undrar om det är en tur eller otursdag? Vad är tur och vad är otur?
Dessa ord kanske passar idag:
”Riskera mer än andra anser säkert. Visa mer medkänsla än andra anser klokt. Dröm mer än andra anser realistisk. Förvänta dig mer än andra anser möjligt

Read Full Post »

foto043…inte så svår att se…. Hi,hi… Men den är nog kall – den stora vaken ! Log när jag gick nere vid sjön. Isen är ett minne blott – för denna gång. Välkommen åter nästa vinter men först – Välkommen vår!

Read Full Post »